Raksti

Dažādi (23)
Carcassonne (1)
Jūrasbraucēji (1)
Katanas ieceļotāji (21)
Maharaja (1)
Pilsētas un bruņinieki (1)

Variants “Džungļi”

Šis ir vienkāršs pamatspēles papildinājums, kuru var pagatavot pavisam vienkāršā veidā. Nepieciešams tikai viens no pamatspēlē atrodamajiem rezerves sešstūra lauciņiem, un jāizdrukā šeit pieejamais lauciņa attēls ar spēles noteikumiem.

Autors:Klauss Toibers (Klaus Teuber)
3-4 10+ 1-2h.
Spēlētāju skaits:3-4
Spēles ilgums:1 - 2 h.
Dodies pirmatnējo džungļu baisajā biezoknī un atklāj noslēpumus, kas tevi tuvinās uzvarai!

Spēlei nepieciešams:

- “Katanas ieceļotāju” komplekts
- 1 džungļu lauciņš
- Atradumu žetoni (vajadzētu pietikt ar 10; šim nolūkam var labi noderēt uzvaras punktu žetoni no “Jūrasbraucējiem”)
- 1 papildus skaitļu aplītis (“3”, “4”, “5”, “9”, “10” vai “11” – var izmantot rezerves skaitļu aplīti no “Katanas ieceļotājiem”)

Spēles laukuma sagatavošana

Sajauc zemes lauciņus un sagatavo spēles laukumu atbilstoši “Katanas ieceļotāju” noteikumiem. Tad parastajā kārtībā saliec jūras lauciņus ar ostām un bez tām. Kad laukums sagatavots, tuksneša lauciņu aizvieto ar īpašo džungļu lauciņu. Papildus skaitļu aplīšiem, kas jau izvietoti uz salas, izvēlies kādu no sekojošiem skaitļu aplīšiem: “3”, “4”, “5”, “9”, “10” vai “11”; tad noliec to uz džungļu lauciņa. Par to, kuru skaitļu aplīti piešķirt džungļu lauciņam, jāvienojas visiem spēlētājiem.
Spēles sākumā laupītājs atrodas uz džungļu lauciņa.

Īpašie noteikumi

Spēles laikā spēlētāji var doties džungļu biezoknī vērtīgu atradumu meklējumos. Šie atradumi palīdzēs viņiem attīstīt savu valstību. Kad uzkrīt džungļu lauciņa skaitlis, katrs spēlētājs, kura ciemats vai pilsēta robežojas ar šo lauciņu, kļūs par atraduma īpašnieku!
Spēlētājs, kurš pie džungļu lauciņa uzbūvējis ciematu, uzkrītot džungļu lauciņa skaitlim, “saņem” vienu atradumu. Spēlētājs, kurš pie džungļu lauciņa uzbūvējis pilsētu, “saņem” attiecīgi divus atradumus.

Atradumi

Atšķirībā no izejmateriāliem, atradumiem nav atbilstošas kārts – tie tiek apzīmēti ar atradumu žetonu. Uzkrītot “7”, atradumu žetonu skaits netiek ņemts vērā – “7” attiecas tikai uz izejmateriālu kārtīm. Atradumu žetonus nevar atņemt nedz ar laupītāju, nedz arī, izspēlējot progresa kārti “Monopols”. Tāpat arī, šos žetonus nevar iegūt, izspēlējot progresa kārti “Atklājums”; ar tiem nedrīkst arī tirgoties.
Atradumu žetonus izmanto attīstības kāršu pirkšanai. Katru no šiem žetoniem var izmantot, lai aizstātu jebkuru vienu no trim izejmateriālu kārtīm, kas nepieciešamas attīstības kāršu iegādei. Vienas attīstības kārts iegādei var izmantot līdz pat trim atradumu žetoniem. Spēlē iespējama jebkura atradumu žetonu un triju attīstības kārts iegādei nepieciešamo izejmateriālu kāršu kombinācija. Piemēram, spēlētājs var iegādāties attīstības kārti, samaksājot ar vienu rūdas kārti un diviem atradumu žetoniem. Līdzīgi, attīstības kārti var nopirkt, samaksājot ar vienu vilnas, vienu labības kārti un vienu atradumu žetonu.

Lejupielādēt PDF dokumentu lasītāju, ja nevariet atvērt pielikumus Izdrukai pielāgoti varianta noteikumi un džungļu lauciņa grafika PDF formātā.